Z dumą informujemy, że 24.10.2018 r. w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Opolskiego podpisana została umowa dotycząca realizacji projektu pod tytułem:„Dobre bo lokalne” Projekt współpracy realizować będzie sześciu partnerów:
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania „Dolina Stobrawy”, które jest koordynatorem projektu; Stowarzyszenie Kraina św. Anny; Stowarzyszenie „Brzesko-Oławska Wieś Historyczna”; Lokalna Grupa Działania „Górna Prosna”; Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania „Kraina Dinozaurów”; MAS Hranicko z. s. z Czech.
Istotą projektu współpracy jest popularyzacja i przygotowanie produktów regionalnych do wejścia na komercyjne rynki, a dzięki nim wsparcie lokalnej przedsiębiorczości.
Cel ogólny: Wsparcie rozwoju przedsiębiorczości za pomocą produktów i usług wykorzystujących zasoby lokalne poprzez: inwentaryzację zasobów, diagnozę rynku i strategię marketingową dla dwóch grup cenowych produktu regionalnego, cykl szkoleń, organizację jarmarku folkloru, katalog produktu regionalnego i sklep internetowy, wyjazd studyjny, cykl programów telewizyjnych.
Projekt „Dobre bo lokalne” skierowany jest do mieszkańców obszarów partnerskich LGD, a zwłaszcza do twórców ludowych, małych przedsiębiorstw, osób nieaktywnych zawodowo, kobiet, osób młodych oraz seniorów. Realizowany będzie na całym obszarze LSR – ów lokalnych grup działania uczestniczących w projekcie.
W ramach operacji zostanie przeprowadzonych szereg komplementarnych działań:
INWENTARYZACJA ZASOBÓW
Pierwszy etap projektu zakłada stworzenie lub zaktualizowanie baz twórców, produktów
i usług regionalnych na obszarach partnerskich LGD.
INTERAKTYWNA MAPA TWÓRCÓW
Efekty prac inwentaryzacyjnych zostaną naniesione na mapę interaktywną, na której będzie można zobaczyć, w jakim miejscu uprawia się tradycyjne wytwórstwo.
BADANIE RYNKU i STRATEGIA MARKETINGOWA
Badanie rynku ma odpowiedzieć na pytanie o szanse rynkowe produktów: Drugim etapem będzie zbudowanie strategii marketingowej w odniesieniu do konkretnych produktów regionalnych.
Badanie rynku oraz strategia marketingowa zostaną zrealizowane dla dwóch kategorii cenowych produktów.
CYKL SZKOLEŃ
Każda z LGD na swoim obszarze zorganizuje cykl szkoleń z zakresu przedsiębiorczości opartej
o produkt regionalny dla twórców, przedsiębiorców i innych zainteresowanych z obszarów wiejskich.
KONKURS NA PRODUKT REGIONALNY
W ramach projektu zostanie ogłoszonych 5 jednakowych konkursów dla obszaru LSR każdej z LGD na najlepszy produkt regionalny. Jego celem jest wyłonienie najlepszego produktu regionalnego w dwóch kategoriach cenowych. Nagrodą w konkursie będzie zrealizowanie zamówienia u zwycięzców, które zostaną bezpłatnie rozdystrybuowane na obszarze działania partnerskich LGD jako gadżety promocyjne.
KATALOG – WYDAWNICTWO
Katalog produktów regionalnych zostanie wydany w dwóch wersjach – papierowej (nakład 5000 szt.) oraz on-line do wstawienia na strony www partnerów.
GABLOTY I MEBLE WYSTAWOWE
Każda z LGD, w miarę swoich możliwości, na swoim terenie wystawi meble wystawowe, w których będzie prezentować produkty lokalne wszystkich partnerskich LGD.
JARMARK FOLKLORU
Jarmark folkloru to impreza zorganizowana w celu umożliwienie promocji i handlu wytwórcom pochodzącym z obszaru LSR partnerów oraz zaprezentowanie dziedzictwa kulturowego regionu, skupionego wokół tradycyjnych form wytwórczych. W ramach jarmarku odbywać się będą pokazy pracy rękodzielników i rzemieślników artystycznych.
WYJAZD STUDYJNY
W ramach wizyty studyjnej partner z Czech MASH, podzieli się doświadczeniem w promocji i wsparciu produktu regionalnego.
CYKL ODCINKÓW TELEWIZYJNYCH
W odcinkach zostaną pokazane najciekawsze produkty i usługi partnerów, bazujące na naturalnych zasobach LSR.
Planowane rezultaty, które zostaną osiągnięte dzięki działaniom operacji:
– podjęcie międzyterytorialnej współpracy LGD
– promocja lokalnych zasobów przyrodniczych, kulturowych, historycznych, turystycznych
oraz produktów lokalnych
– przeszkolenie mieszkańców LSR, w tym przedstawicieli grup defaworyzowanych w zakresie wprowadzenia produktu regionalnego na rynek i podejmowania działań przedsiębiorczych,
– wsparcie sprzedaży produktów i usług wykorzystujących zasoby kulturowe,
– przeprowadzenie inwentaryzacji wytwórców i produktów regionalnych obszaru.
Zapraszamy na Jarmark!
Jest nam niezmiernie miło poinformować, że nasz projekt współpracy „Dobre bo Lokalne” otrzymał nagrodę w kategorii rozwój lokalny, w konkursie zorganizowanym przez Jednostkę Centralną KSOW.
W dniu 30 listopada 2020 r. odbyła się gala wręczenia nagród podsumowująca konkurs na projekty współpracy, na której otrzymaliśmy informację o nagrodzeniu naszego projektu. 👏👏👏
Nagroda dla projektu Dobre bo lokalne, złożonego przez LGD Dolina Stobrawy w partnerstwie ze Stowarzyszeniem Św. Anny, Stowarzyszeniem Brzesko-Oławska Wieś Historyczna, LGD Górna Prosna, Stowarzyszeniem LGD Kraina Dinozaurów i LGD z Czech MAS Hranicko, to kwota w wysokości 10 000 zł 👍👍👍
Bardzo dziękujemy wszystkim, którzy przyczynili się do realizacji projektu, przede wszystkim uczestnikom, współpracownikom i partnerom.
Zapraszamy do oglądnięcia filmu podsumowującego projekt.